Fremgang i salg af italiensk vin til udlandet

Af : | 0 Kommentarer | On : 11. juli 2010 | Kategori : Alt om vin

Der vejres positiv stemning i den italienske vinverden, salget af italienske vine er nemlig for opadgående på det europæiske marked.

Finanskrisen har da også sat sine aftryk på forbrugernes indkøbsmønster, herunder især italienerne. Hvor mange italienere tidligere har købt deres vine i specialforretninger har tendensen nu mere været i retning af at man fandt sin vin i supermarkedet, som med et større udvalg havde noget andet at byde på – herunder vine til lavere priser.

I lande som Tyskland, Skandinavien, Schweiz, Japan og Canada har man i lang tid været meget glade for de italienske vine, og i blandt andet Spanien har der været en markant fremgang i salget af italienske hvidvine på 21% i 2009. Men også på verdensplan som f.eks. i USA og i Asien mærkes en opblomstring i interessen for de italienske vine.

I Italien kan det da også mærkes at man i f.eks. Tyskland gør en aktiv indsats for at lære forbrugerne om de italienske vine, og f.eks. har italiensk uge i supermarkedet eller afholder specielle salgs-arrangementer.

Mange italienske supermarkedskæder samarbejder da også med andre europæiske supermarkeder, f.eks den franske kæde Leclerc kører ind imellem kampagner for “Vive l’Italie” med udvalgte italienske vine som markedsføres i 500 franske supermarkeder.

Så mon ikke at denne positive trend kan blæse lidt hen over Danmark, med nogle gode ideer til sommerens vine.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Annonce

Hvis du ønsker at fortsætte med at læse indholdet på Italiensk Vin & Mad, skal du klikke på Accepter-kanppen til højre, for at bekræft at du accepterer brug af cookies. Mere information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close